A place in this world

I don't know what I want, so don't ask me
Cause I'm still trying to figure it out
Don't know what's down this road, I'm just walking
Trying to see through the rain coming down
Even though I'm not the only one
Who feels the way I do

I'm alone, on my own, and that's all I know
I'll be strong, I'll be wrong, oh but life goes on
I'm just a girl, trying to find a place in
This world

Got the radio on, my old blue jeans
And I'm wearing my heart on my sleeve
Feeling lucky today, got the sunshine
Could you tell me what more do I need
And tomorrow's just a mystery, oh yeah
But that's ok



Tänker tillbaka på förra året vid den här tiden. Högskoleansökan. Ångestladdat. Skulle det vara rätt val? Finns det egentligen något som är helt rätt? Idag trivs jag, tycker utbildningen är intressant och har roligt. Är det det som kallas att hitta rätt? Det måste det vara. Hur skulle det annars kännas?

Idag känns ansökan inför hösten inte lika ångestladdad. Jag har fått ett mejl där det står exakt vilka kurser jag ska söka. Enkelt och smidigt. Det enda jag behöver oroa mig för i år är om jag råkar kopiera fel kurskod. Komma ihåg att söka är en bra idé också, det är faktiskt inte så lätt som det låter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0