Pigg och glad!

Känner mig nästan lite löjligt laddad. Laddad över allt. Laddad över att det är sommarväder ute, över att det är snart är valborg. Ganska normala saker helt enkelt. Det löjliga är att jag även är laddad över att panikplugga till duggan jag har imorgon, över att packa upp och över att städa lägenheten. Nackdelen skulle kanske vara att jag försöker göra allt samtidigt, med kanske inte helt lyckade resultat. Övistelser brukar ha den effekten.

Klockan är tio och jag njuter över att känna mig så pigg och peppad. Hur länge det håller i sig? Ja, det märker vi. Njuta var det!




På andra sätt är allt som vanligt, igår kväll gav jag mig ut och sprang sex kilometer för att jag kände mig för pigg. Kände mig riktigt duktig, tills jag kom tillbaka. Huvudet inte riktigt var med så jag hade inte tagit med nycklar till vår port som stängs klockan nio. Tur att man har snälla grannar. Och att den snälla grannen kom fem minuter efter mig. Jag satt där utanför och undrade hur sjutton jag skulle göra annars, ställa mig och skrika på Lisa och hoppas att hon hörde (och att inga andra gjorde det)? Eller kasta sten på fönstret (med mitt bollsinne)? Som sagt var, tur att grannen kom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0