Fredagskväll i en hästmänniskas liv

Igår tänkte jag ta en lugn kväll i stallet, komma hem ganska tidigt och helt enkelt ta en lugn fredag. Vad jag hade glömt i mitt mysplanerande var den lilla detaljen att det var fredag den trettonde. Inget mys där inte. Istället ägnades kvällen åt en häst med foderstrupsförstoppning. Inte min, utan istället M's och naturligtvis befann hon sig i New York.

Så stackars Tellus stod och hulkade, darrade och slemmade genom både näsa och mun medans jag och Dijana stod och väntade på att ambulatoriska skulle komma. När veterinären väl kom hade det gått över, men för att vara säkra på att inget satt kvar skulle det sondas. En veterinär, tre veterinärstudenter, tre hundar, två förvirrade tjejer och en Tellus som absolut inte ville ha ner sonden. På det min ponny i boxen bredvid, hon förstod inte alls varför ingen pratade med henne och tyckte (högljutt) extremt synd om sig själv. Tur att jag har en häst som inte tror att världen kretar runt henne.

Det var också ett sätt att tillbringa en fredagskväll.

Enligt rapport från S mår han bra idag i alla fall. Nästa gång M säger att hon ska åka bort får vi kedja fast henne...


Tellus i bakgrund, utan foderstrupsförstoppning...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0