Kolmården

I torsdags bar det av på det efterlängtade studiebesöket till Kolmården. En dag bakom kulisserna med Bengt Röken. Förutom att dagen började med att väckarklockan ringde kvart i fem var det en perfekt dag. Där jag så klart glömde att ta med mig kameran. Typiskt mig.

Under dagen kunde vi konstatera att både tigrar och björnar tydligen tycker om att bada. Att dietfoder till katter är bluff. Att Kolmården består av en massa backar och att man blir väldigt trött när man ska springa uppför dem till sälshowen.

Vi fick titta på när de övade inför rovfågelshowen. Där kunde i alla fall jag konstatera att jag inte skulle ha något emot att ha en tre månaders bergsuvunge att gosa med. Något sötare har jag nämligen knappt sett. Även om jag inte skulle ha något emot en egen säl heller, eller en surikat (fast de bits tydligen när man försöker hålla i dem, det kanske inte är så gulligt då).

Det var en sådan dag som man har sett fram emot länge och som blir precis så bra som man hoppades (även utan kamera). Nu när det är gjort tycker jag helt enkelt att vi kan ta sommarlov. För nu har vi sett allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0