Griskultingar och koffein

Om världen känns lite extra irriterande en dag finns det några checkpunkter som man bör gå igenom för att se om det verkligen är världen det är fel på:

1. Känna efter om koffeinintaget under dagen har nått upp till en tillfredsställande nivå.
2. Tänka tillbaka om man har ätit, eller om blodsockernivån har sjunkit till underjordiska nivåer.
3. Gå igenom sömnvanorna den senaste tiden, har du sovit?
4. Är du frisk? (Och här pratar vi om sjukdomar orsakade av vidriga saker så som bakterier och virus, inte redan befintliga.)

Idag misslyckades jag redan på punkt 1 (hur gick det till??). Inte kom jag på det heller.

Efter ett studiebesök hos grisarna (där de precis nyfödda kultingarna kan vara det sötaste jag sett) gick jag alltså runt och tyckte världen var irriterande, samtidigt som förmodligen världen tyckte samma sak om mig eftersom jag stank gris. Rolig dag helt enkelt.


Tur att det finns vissa saker som alltid hjälper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0